Mail ons: info@inventiv.nl

Bel voor een afspraak: 033-2580977

Afwisseling en toch zekerheid

“Bij inVentiv werk je aan je persoonlijke ontwikkeling.”

Uitdaging

Klantgericht denken en handelen, kwaliteit leveren, processen verbeteren en (capaciteit)problemen oplossen beschrijft de manier van werken binnen inVentiv. Je werkomgeving verandert continu en is per opdrachtgever verschillend. inVentiv heeft een open, collegiale en informele werksfeer.

Wat biedt inVentiv?

inVentiv is een bedrijf in beweging en dat biedt kansen voor jou. Voortdurend werken met andere teams en in een andere werkomgeving. Wij bieden je de mogelijkheid om je persoonlijke groei een impuls te geven door verschillende werkervaringen op te doen. Doordat je verschillende opdrachten en projecten bij steeds weer andere opdrachtgevers doet, gaat je ontwikkeling snel. Je speelt een actieve rol in je eigen ontwikkelingspad. Je leert van je collega’s en wordt gecoacht. Samen maken we elkaar sterker.

Professionele en persoonlijke ontwikkeling vinden wij belangrijk. Naast de noodzakelijke WFT opleidingen investeren wij veel in coaching, masterclasses en andere trainingen. Of je nou een starter of een professional bent. Wij geloven dat iedereen zich kan blijven ontwikkelen.


Wat maakt werken bij inVentiv zo aantrekkelijk?

  1. Uitdagende projecten op locatie bij de opdrachtgever
  2. Grote aansprekende opdrachtgevers
  3. Inspirerende werkomgeving
  4. Door steeds wisselende opdrachten gaat je ontwikkeling snel
  5. Opdrachten die maatschappelijk relevant en actueel zijn
  6. Kennis opdoen en delen
  7. Elke opdracht doet een beroep op andere vaardigheden en competenties
  8. Aandacht voor elkaar en betrokken collega’s
  9. Je werkt in een hecht en enthousiast team

Starter

Heb je nog weinig ervaring en heb je een afgeronde opleiding bij voorkeur richting Banking & Insurance? Neem dan contact met ons op. Via het traineeship bij inVentiv ga je aan de slag bij verschillende opdrachtgevers. Je volgt diverse cursussen en opleidingen. Via inVentiv behaal je de belangrijke en noodzakelijke WFT modules en ontwikkel jij je persoonlijke vaardigheden door inhoudelijke competentie trainingen. Daarnaast krijg je persoonlijke coaching.


Projecten & Opdrachten

Lees de ervaringen van onze medewerkers

Mimoun Ahbari

Eerste Project: Verrijking NRL polissen

“Twee jaar lang heb ik samen met nog drie collega’s op een project bij een bekende verzekeraar gezeten. Onze opdracht was om de totale winst voor ieder polis van een portefeuille van ongeveer 2026 traditionele winstdelende verzekeringen te berekenen. Ten behoeve van het opnemen in de automatische processen heb ik als teamleider gezorgd dat binnen tien weken per polis de winst wordt vastgesteld en verwerkt in het systeem van de verzekeraar. Het polisbestand heeft verschillende dekkingen, zoals gemengd, bij leven, bij leven met restitutie en dergelijke. De waarde werd bepaald aan de hand van de mutaties die in het verleden zijn geweest. Ondanks de ingewikkelde berekeningen die we moesten uitvoeren, en het aantal polissen dat we moesten behandelen in zo’n korte periode, hebben we het project succesvol en op tijd opgeleverd aan de opdrachtgever. De opdrachtgever was zeer tevreden over onze kwaliteiten en de manier van aanpak, en daardoor mogen we nog een ander project doen.”

Tweede project: Samenvoegingen VSF (Verzekerd Spaarfonds)

“De VSF portefeuille heeft polissen met een zogenaamde polissplitsing. Deze polissplitsing betreft kruislings (twee polissen) gesloten verzekeringen. Het betreft 823 kruislings gesloten verzekeringspolissen, bestaande uit een totaal van 1646 polissen. Om twee polissen samen te voegen moesten we alle componenten van de samengevoegde polis aanpassen, denk aan premie, kapitaal, doelkapitaal, clausules, garantiekapitaal, inhoudingpercentage, aantal participaties….., en dat vraagt heel veel handelingen in het systeem. Maar de grootste uitdaging was: hoe moeten we zoveel polissen samenvoegen in zo’n korte tijd (voor 15 december moet het klaar zijn )? Om deze vraag te beantwoorden had ik twee dagen nodig. Binnen deze dagen had ik een berekeningssheet ontworpen waarin we de gegevens kunnen verzamelen en ook laten verwerken. Uit de diverse schermen werden de gegevens opgehaald en ingevoerd in het berekeningsprogramma. Aan de hand van de resultaten van het berekeningsprogramma hebben we de juiste gegevens ingevoerd in de samengevoegde polis. De te vervallen polis werd daarna geroyeerd. Daarna werd door ons per samenvoeging een brief zowel naar de klant als naar de tussenpersoon gestuurd. Aan de hand van dit initiatief en nog andere handelingen hebben we gemakkelijker en efficiënter gewerkt. Ik heb het totaalbestand succesvol en op tijd ingeleverd aan de opdrachtgever. En het rekenprogramma dat ik gemaakt heb gebruiken ze nog steeds op de afdeling, ze waren er heel erg blij mee.”

Derde opdracht: spaarloon

“Na deze twee succesvolle projecten mocht ik samen met nog drie collega’s van de opdrachtgever blijven zitten om mee te doen aan nog een derde project. In deze 6 maanden heb ik heel veel geleerd over het effectief aansturen van een project.”

Daniëlle Thomassen

Vanaf 1 augustus 2004 ben ik werkzaam voor Inventiv. In de bijna 20 jaar dat ik werkzaam ben voor inVentiv, heb ik bij heel wat verzekeraars en banken in de keuken mogen kijken. De afwisseling vind ik leuk. Zo heb ik vooral pensioen-, leven- en schadeopdrachten gedaan. Soms voor korte tijd en dan weer voor een lange periode. Ik kom uit het zuidoosten van het land dus de projecten zijn niet bij mij in de buurt en dat vind ik geen probleem. Ik vind afwisseling in werkzaamheden belangrijker dan reistijd. Ik heb op zoveel opdrachten gezeten dat het te veel is om op te noemen, maar 2 wil ik uitlichten.

Nu zit ik alweer 7,5 jaar bij Aegon. Begonnen bij berekenen echtscheiding en zo doorgeschoven naar “team direct ingaand pensioen”. Wij verzorgen het traject van deelnemers die met pensioen gaan. Dit doen wij voor de kapitaalverzekeringen. Het traject begint 7 maanden voor expiratiedatum, tot aan de eerste uitkering van het pensioen. De deelnemers worden hierin door ons begeleid. Sinds kort ben ik ook werkzaam voor het Expertisecentrum. Hierin kan ik mijn ervaring die ik bij Aegon heb opgedaan gebruiken om vraagstukken te beantwoorden.

Ook al zit je ergens voor een langere periode, ook binnen bij een opdrachtgever kun je op verschillende afdelingen werken.
Zo heb ik ook 8,5 jaar voor Rabobank Nederland gewerkt bij het Service Centrum Verzekeren. Zij verzorgen de administratie van de lokale Rabobanken op gebied van verzekeringen. Zowel schade als pensioen. We zijn toen begonnen met een grote groep collega’s bij polisbeheer. Na een mooie periode ben ik doorgeschoven naar de financiële afdeling als vakinhoudelijk coördinator en van origine ben ik boekhouder dus daar voelde ik me gelijk thuis. Verder heb ik interne projecten gedaan zoals het opzetten van een nieuwe werkstroom en de laatste 3 jaar bij Operations Support.

Waar ik ook zit, altijd houd ik mijn oren open. Als je hoort of merkt dat er bij andere afdelingen achterstanden zijn, of gewoon behoefte aan extra hulp, maak dit dan bespreekbaar. Dit kan dan weer een extra opdracht voor Inventiv of jezelf opleveren en geeft ook betrokkenheid bij je werk.